Пристрої що використовуються для роботи з даними.



ТЕМА. ДАНІ. ПРИСТРОЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬ ДЛЯ РОБОТИ З ДАНИМИ

Цілі:
  • навчальна: ознайомити з призначенням різних пристроїв, використову­ваних людиною для роботи з даними; продовжити формувати поняття про основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації;
  • розвивальна: активізувати пізнавальну активність учнів; сприяти розвитку логічного мислення учнів;
  • виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість, старан­ність.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: пристрої для роботи з даними або зображення пристроїв.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. Що таке інформація?
2. Що таке повідомлення?
3. Що таке дані?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Ми живемо в інформаційному суспільстві. Навколо нас існує багато електронних пристроїв. На сьогоднішньому уроці ми маємо ознайомитися з призначен­ням різних пристроїв, які використовує людина для роботи з даними.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя або самостійна робота учнів з джерелом інформації
Нагадаємо, що даніце інформація, яка може передаватися і оброблятися. Ця інформація може бути подана в найрізно­манітніших формах — зображення на папері, запис на флеш-
карті, електричні сигнали тощо.
Існують різні пристрої для роботи з даними — телефон, дик­тофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор та ін. А особливе місце, звичайно, посідає комп’ютер.
— Які з цих приладів вам знайомі? (Відповіді учнів.)
— Якими приладами ви вмієте користуватись? (Відповіді учнів.)
Розглянемо пристрої та їх призначення, а також з’ясуємо, з яки­ ми даними вони можуть працювати.
(Учням демонструють пристрої або зображення пристроїв відпо­відно до розповіді. Можна роздрукувати зображення пристроїв на папері і прикріпити на дошці).
  • Телефон:
— Що ж таке телефон?
Телефонце пристрій для передавання звуку на великі від­
стані за допомогою електричних сигналів.

— Які бувають види телефонів? Телефони поділяють на стаціо­нарні (дротові) телефони та мобільні (бездротові).
Даними є голос, звук, який в одному телефоні перетворюється на електричні сигнали та передається до другого телефону. Там електричні сигнали знову перетворюються на звук (голос), і його чує співрозмовник.
  • Диктофон:
Диктофон — це портативний прилад для запису й подальшо­го відтворення усного мовлення.
Диктофони можуть бути касетними (використовуються дуже рідко) чи цифровими. Диктофони часто вбудовані в мобільні теле­фони, плеєри та іншу електронну техніку порівняно невеликих
розмірів.
Дані, з якими працює диктофон, — це голос чи інші звуки, що записуються в аналоговому (на касету) чи цифровому форматі (на карту пам’яті).
  • Факс:

Факс, або факсимільний апаратпристрій, що передає зобра­ження різноманітних документів через телефонні лінії.
Документ, що пересилають, теж часто називають факсом. Факс чимось подібний до телефону, але передає зображення, а не голос. Факс, як і телефон, залишаються звичними (якщо не обо­в’язковими) атрибутами підприємств та державних організацій.
  • Плеєр


Плеер (програвач)це пристрій з автономним живленням, що відтворює звук чи відео. Сучасні плеєри — цифрові, тому їх ще називають mpЗ-плеєр чи mp4-плеєр.
Обладнані навушниками. Окрім вбудованої пам’яті можуть мати місце для вставляння флеш-карт пам’яті. Дані, з якими працюють плеєри — це пісні, ролики чи фільми в цифровому форматі. Записуються вони найчастіше за допомогою комп’ютера. Також плеєри можуть містити вбудовані ігри. Слід зауважити, що з бурхливим розвитком електронної техніки
термін плеєр використовують дедалі частіше та в більш широкому розумінні. Наприклад, DVD-програвач теж часто називають DVD-плеєром. Дані для такого плеєра записують на DVD-диск чи CD-диск.
  • Калькулятор

Калькулятор — невеликий електронний пристрій для ви­ конання математичних обчислень, роботи з формулами. Не­ змінний помічник у здійсненні обчислень. Часто калькулятори
поділяють на прості та калькулятори інженерного типу. Дані для роботи калькулятора вводять за допомогою клавіш, результати обчислень виводяться на екран.
  • Фотокамера

Фотокамера (фотоапарат) прилад для фіксування зобра­ження на спеціальному носії (фотоплівці або на електронній карті пам’яті).
  • Кінокамера
 
Кінокамера — це пристрій, призначений для запису рухо­мого зображення на кіноплівку. На сучасному етапі розвитку техніки частіше використовують цифрові відеокамери, що за­писують дані на електронні носії.
  • Ігрова приставка
Ігрова приставка це пристрій, розроблений і створений для того, щоб грати у відеоігри. Приставки зазвичай під’єднуються до телевізорів чи моніторів. Сучасні ігрові приставки як носії
інформації використовують DVD  та Blu-гау д и с к и . М о ж л и в і  та­кож варіанти гри через інтернет.
  • Навігатор



 Головне завдання навігатора— визначення місця знаходжен­ня приймача, для чого використовуються дані, що отримуються із супутника. Крім того, завдяки навігаційним пристроям влас­ник автомобіля може отримати дані про пройдену відстань або, наприклад, про швидкість, а також розрахувати оптимальний маршрут з однієї точки в іншу...
Такі навігатори часто вбудовані в смартфони або кишенькові ПК — це дозволяє їм мати деякі додаткові функції, але робить менш захищеними від впливу зовнішнього середовища і зазвичай час їх автономної роботи поступається іншим навігаторам.
  • Комп’ютер
Комп'ютерелектронний пристрій, який приймає дані, обробляє їх, відображає результати у вигляді інформаційних повідомлень і за потреби зберігає дані для їх подальшого використання.
Звичайний комп’ютер має один недолік — його не можна взяти з собою через великі габарити та необхідність під’єднання до мере­жі. Існують переносні комп’ютери (ноутбуки).V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ
Гра «Снігова куля»
Учитель пропонує учням по черзі називати пристрої, використовувані для роботи з даними, повторюючи всі пристрої, названі попе­редніми учнями. Наприклад, перший учень називає факс; другий —факс, телефон; третій — факс, телефон, плеєр тощо.
VI. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Робота за підручником Додаткове завдання
Заповніть таблицю.


VII. КОНТРОЛЬНО-КОРИГУВАЛЬНИЙ ЕТАП
Взаємоперевірка складених таблиць (учитель допомагає за по­треби). Або правильні відповіді вивішують на дошці (презентують на екрані ПК).
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Рефлексія
Закінчіть речення: «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося
в майбутньому дізнатись про..., навчитись...», «Найцікавішим було...».
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Практическая работа №3 Inkscape

Векторная графика