Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету.

Мета:

  • навчальна: сформувати поняття про мережу Інтернет, ознайомити учнів з основними службами інтернету, поняттям WWW, всесвітнє павутиння, веб-сайт, веб-сторінка, браузер; удосконалювати навички безпечної роботи в мережі Інтернет; сформувати навички роботи з веб - ресурсами, вміння працювати з браузером;
  • розвивальна: розвивати мислення, увагу;
  • виховна: виховувати відповідальність, бажання самостійно здобувати знання, ефективно організовувати власну роботу в мережі Інтернет.

Тип уроку: комбінований.
Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, комп’ютери, підручники, навчальна презентація. 

Хід уроку

І. Організаційний етап
ІІ. Відтворення та коригування опорних знань Гра «Закінчіть речення» 
Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв, з’єднаних каналами передавання даних, – це … (комп’ютерна мережа).
Комп’ютери та інші пристрої, що розташовані на порівняно невеликій відстані один від одного, об’єднуються в … (локальну мережу).
Мережа, яка з’єднує комп’ютерні мережі та окремі комп’ютери, що розміщені в різних частинах світу, називається … (глобальною).
Взаємодія, яка полягає у надсиланні запитів від одних комп’ютерів мережі іншим комп’ютерам і пристроям та отриманні у відповідь доступу до певних ресурсів мережі, називається … (мережною).
Комп’ютер, який надає послуги з доступу до власних та мережних ресурсів іншим комп’ютерам, – це … (сервер).
Комп’ютер, який користується послугами сервера, – це … (клієнт).
Сукупність користувачів, що мають загальні дані, периферійні пристрої, а також права на їх використання, – це ... (робоча група).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 
— На попередньому уроці ми навчилися користуватися інформацією, яка розміщена на сусідньому комп’ютері. Що робити, якщо необхідна інформація розміщена на комп’ютері, який знаходиться в іншій країні, на іншому материку? (Учні висловлюють власні думки – скористатися Інтернетом.)
— Усі вже не раз чули про існування глобальної мережі Інтернет.
— Які можливості надає Інтернет?
— Яка роль Інтернету в житті людини?
ІV. Повідомлення теми, завдань уроку
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріал
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації Глобальна мережа Інтернет Найбільшою та найвідомішою у світі комп’ютерною мережею є Інтернет. Ця мережа не лише впевнено увійшла в наше життя, а й стала явищем загальносвітової культури з власними законами й правилами, незаперечними перевагами й неминучими недоліками.
З технічного погляду

Інтернет — це мережа мереж, оскільки вона об’єднує локальні та міські мережі, мережі установ, наукових і навчальних закладів, підприємств та організацій.

Ці мережі, а також індивідуальні користувачі підключаються до глобальної мережі з допомогою постачальників послуг Інтернету (Інтернет- провайдерів).

Інтернет-провайдер — це компанія, яка має постійний вихід у глобальну мережу та надає його за певну плату іншим.

Мережа створювалася для швидкого та безпечного передавання даних, забезпечення доступу користувачів до світових інформаційних ресурсів, обміну повідомленнями тощо. Наразі Інтернет є засобом для спілкування людей, навчання, для ведення бізнесу, торгівлі, для розміщення реклами тощо. Сьогодні обмін даними в Інтернеті здійснюється через обладнання комп’ютерних мереж, за допомогою супутників зв’язку, радіосигналів, кабельного телебачення, телефонів, стільникового зв’язку, спеціальних оптоволоконних ліній і навіть електромереж.

Передаванням даних по каналах зв’язку керують потужні сервери. До серверів підключаються клієнти — окремі комп’ютери та локальні мережі.

Служба Інтернету — це набір послуг, які надаються клієнтам Інтернету.

 До служб Інтернету належать:

  • веб (WWW або Web) — веб-форуми, блоги, вікі-проекти (у тому • числі й Вікіпедія), Інтернет-магазини, Інтернет-аукціони;
  • Електронна пошта та списки розсилки; 
  • Групи новин (переважно Usenet);
  • файлообмінні мережі; • електронні платіжні системи;
  • Інтернет-радіо;
  • Інтернет-телебачення;
  • IP-телефонія;
  • системи обміну повідомленнями;
  • FTP-сервери;
  • IRC (Internet Relay Chat).


Розглянемо деякі з них. Найвідомішими та найпоширенішими службами Інтернету вважаються Всесвітня павутина WWW (World Wide Web) та електронна пошта.

 Всесвітня павутина Web (з англ. web — павутина) або WWW — це найвідоміша і найбільш популярна служба Інтернету.

WWW — це сховище взаємопов’язаних електронних документів і засоби доступу до них. Ці документи можуть містити текст, графіку, мультимедійні об’єкти тощо.

Електронна пошта — засіб обміну повідомленнями, який нагадує роботу звичайної пошти, але значно переважає її за швидкістю доставки повідомлень.

Веб-форум — це місце для спілкування учасників інтернет- спільнот. Зазвичай форуми є тематичними, оскільки пропонують фіксований набір тем для обговорення. Спілкування відбу-вається в режимі, коли часу для відповіді достатньо. Форуми часто використовують для проведення різних консультацій, обміну досвідом.

Блоги — це мережні журнали або щоденники подій.

Вікі — це веб-сайт, структуру та вміст якого можуть змінювати користувачі. Найбільший та найвідоміший вікі-сайт — Вікіпе- дія (Інтернет-енциклопедія).

Інтернет-магазин — це веб-сайт, через який можна придбати певні товари чи послуги. 

Інтернет-аукціон — це аукціон, що відбувається в мережі Інтер- нет. Тематичні конференції

Usenet — це електронні дошки, куди учасники конференції можуть передавати повідомлення й отримувати відповіді на них.

Розмова в мережі, або IRC (Internet Relay Chat) — спілкування співрозмовників шляхом введення тексту з клавіатури. Найбільш відомі програми для обміну такими повідомленнями — це ICQ, Skype тощо. Передаватися можуть текстові повідомлення, звукові сигнали, графічні зображення та відео. Голосове спілкування і відеоконференції надає можливість двом і більше абонентам чути і бачити один одного. Для проведення голосових та відеоконференцій абоненти повинні мати певне об-ладнання (мікрофон, динаміки, відеокамеру) і програмне забезпечення.

FTP (File Transfer Protocol — протокол передавання файлів) — передавання програм і файлів даних між комп’ютерами глобальної мережі.

ІР-телефонія — послуга з передавання телефонних розмов абонентів через мережу Інтернет. Вартість IP-телефонії значно нижча, ніж традиційного телефонного зв’язку, особливо коли мова йде про міжнародні дзвінки. Фотографії, музика та відеоінформація в Інтернеті (доступні для прослуховування, перегляду або завантаження). Відеоролики можуть відтворюватися в окремих областях веб-сторінок (зокрема, на сайтах новин). Всесвітня павутина

World Wide Web. Веб-сторінки та веб-сайти є однією з найпоширеніших служб Інтернету є служба WWW (World Wide Web — Всесвітня павутина). На серверах цієї служби зберігаються мільйони електронних документів, пов’язаних між собою — веб-сторінок.

Веб-сторінки можуть містити різні інформаційні матеріали: текст, зображення, звук, відео, анімацію тощо. Кожна веб-сторінка має свою адресу в Інтернеті, знаючи яку можна отримати доступ до цієї сторінки. Наприклад, www.ukr.net. Веб-сторінки значно відрізняються від сторінок звичайних книжок, оскільки текст на них зазвичай розміщено невеликими блоками, він насичений ілюстраціями, анімацією і, що найважливіше, містить посилання на інші веб-сторінки.

Один з основних елементів веб-сторінки — гіпертекстові посилання (скорочено — гіперпосилання або просто посилання).
На посилання можна перетворити будь-який фрагмент тексту, рисунок, відеофрагмент. Веб-сторінки в Інтернеті пов’язані між собою довільно — саме тому такий спосіб організації інформації дістав назву «Всесвітня павутина».
Поряд із терміном «веб-сторінка» вживають термін «веб-сайт», хоча їх значення дещо різні. Веб-сторінка — це розміщений на веб-сервері гіпертекстовий документ. Веб-сайт, у свою чергу, складається з однієї чи кількох сторінок. Завдяки службі веб відбувся бурхливий розвиток Інтернету. І сьогодні веб — це не просто середовище, де зберігаються мільйони веб-сторінок. На його основі функціонує багато засобів, які надають користувачам різноманітні можливості.

VІ. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях 

Робота за комп’ютером
Вправа 1
Навігація між веб-документами за допомогою текстових посилань.

  • Відкрий файл Український правопис.htm із папки:
  • Наведи вказівник миші на постання Географічні назви та клацни лівою кнопкою миші на ньому. За наявності з'єднання з Інтернетом буде відображена веб-сторінка відповідного сайта з потрібними відомостями.
  • Закрий усі вікна. 

Вправа 2.
Навігація між веб-документа ми за допомогою гіперпосилань у вигляді зображень.

  • Відкрий файл Херсонес Таврійський 7 чудес України.htm із папки:
  • Наведи вказівник миші на зображення 7 чудес України істерико-архітектурних та клацни лівою кнопкою миші на ньому. За наявності з'єднання з Інтернетом буде відображена веб-сторінка відповідного сайта зі списком історико-архітектурних об'єктів, які увійшли до першої сімки цієї категорії. З'ясуй, які з них розташовані на території області, де ти проживаєш. 
  • Перейди за потрібним гіперпосиланням та встанови, у якому році було відкрито Музей історії запорозького козацтва на острові Хортиця. 
  • Закрий усі вікна.

Вправа 3.
Словничок. 1.
Завдання.

  • Склади схему для пояснення взаємозв'язку основних термінів уроку зі словничка:

Всесвітнє павутиння, веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання.

  • Схему можна створити в середовищі текстового процесора, використовуючи рисунки з колекції SmartArt. 
 Закрий всі відкриті вікна.

 VII. Домашнє завдання 
Підручник Додаткове завдання
Підготувати повідомлення, реферат (хронологічну таблицю) «Історія Інтернету».
VІІІ. Підсумки уроку 
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що найбільше запам’яталося на уроці?
— Що сподобалося?

Оцінювання роботи учнів.
ІX. Рефлексія
- Що вдалося?
- Над чим треба ще попрацювати?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Практическая работа №3 Inkscape

Векторная графика