Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу.

мета

·         Засвоїти відомості про веб-сайти, етапи створення сайту.
·          Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами
·         Виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.

Трохи історії

На початку 90-х існувала система пошуку та передачі інформації – Gopher. Вона надавала каталог посилань на файли, комп’ютерні ресурси та інші каталоги. Ці каталоги могли перетинати кордони комп’ютера і використовувати Інтернет для отримання каталогів з інших систем. Gopher був дуже популярний в університетах, які шукали можливість надати інформацію по всьому студентському містечку, і у великих організаціях, де було потрібне рішення для централізованого зберігання та управління інформацією. Gopher був створений в Університеті Міннесоти. У
лютому 1993 року Університет оголосив, що почне стягувати ліцензійні відрахування за право використання їх реалізації сервера Gopher. Як наслідок, багато організацій зайнялися пошуком альтернативи.
У розташованої в Швейцарії Європейської організації з ядерних досліджень (CERN, ЦЕРН) така альтернатива була.
Тім Бернерс-Лі працював над системою управління інформацією, в якій текст може містити посилання й відсилання до інших робіт, дозволяючи читачеві швидко перескакувати з документа на документ. Він створив сервер для публікації такого типу документів (які називають гіпертекстом), а також програму для їх читання, яку назвав “WorldWideWeb” (“Всесвітня павутина”).
Перша версія програмного забезпечення була випущена в 1991 році, однак потрібні були дві події, які призвели до вибуху популярності і остаточної заміні Gopher.
13 квітня 1993 ЦЕРН випустив вихідний код WorldWideWeb в суспільне надбання, що означало, що кожен може його використовувати і створювати на його основі програмне забезпечення без ліцензійних відрахувань.
Потім, пізніше в цьому ж році, Національний центр прикладних систем для суперкомп’ютерів (National Center for Supercomputing Applications) випустив програму Mosaic, яка об’єднувала веб-браузер і Gopher-клієнт. Спочатку додаток був доступний тільки для машин під управлінням ОС Unix і у формі вихідного коду, але вже в грудні 1993 Mosaic поставлявся з установниками (інсталяторами) для ОС Apple Macintosh і Microsoft Windows. Mosaic дуже швидко ставав популярним, а разом з ним і Веб. Швидко зростало і число веб-браузерів. Багато з них створювалися в рамках дослідницьких проектів в університетах та корпораціях. Наприклад, норвезька телекомунікаційна компанія Telenor створила першу версію браузера в 1994 році.

Що таке веб-сайт?

Сторінки сайтів - це набір текстових файлів, розміщених на мові HTML. Ці файли, будучи завантаженими відвідувачем на його комп'ютер, розуміються і обробляються браузером і виводяться на засіб відображення користувача (монітор, екран КПК, принтер або синтезатор мови). Мова HTML дозволяє форматувати текст, розрізняти в ньому функціональні елементи, створювати гіпертекстові посилання (гіперпосилання) та вставляти в сторінку зображення, звукозаписи та інші мультимедійні елементи. Відображення сторінки можна змінити додаванням стилів на мові CSS, що дозволяє централізувати в певному файлі всі елементи форматування (розмір і колір заголовних букв 2-го рівня, розмір і вид блоку вставки та інше) або сценаріїв на мові JavaScript, за допомогою якого є можливість переглядати сторінки з подіями або діями.
Сторінки сайтів можуть бути простим статичним набором файлів або створюватися спеціальною комп'ютерною програмою на сервері. Вона може бути або зроблена на замовлення для окремого сайту, або бути готовим продуктом, розрахованим на певний клас сайтів. Деякі з них можуть забезпечити власнику сайту можливість гнучкої настройки структуризації і виведення інформації на веб-сайті. Такі керуючі програми називаються системами управління вмістом (CMS).
Сайти можуть містити підрозділи, орієнтовані цілком на ту чи іншу аудиторію. У цьому випадку такі розділи називають версіями сайту. Аудиторія може відрізнятися по виду використовуваного обладнання, по використовуваному мови аудиторії. Приміром, відомі так звані мобільні версії сайту, призначені для роботи з ними з використанням смартфона. Сайти можуть мати мовні версії (російськомовна, англомовна та інші).

Трохи теорії

Веб-сторінка— інформаційний ресурс, до­ступний у мережі World Wide Web, який можна переглянути у веб-браузері. Зазвичай ця інформація записана у форматі HTML або XHTML і може містити гіпертекст із навігаційними гіперпосиланнями на інші веб-сторінки.


Веб-сайт— сукупність веб-сторінок, до­ступних в Інтернеті, які об'єднані як за змістом, так і навігаційно.
Фізично сайт може розміщуватися як на одному, так і на кількох серверах.
Зовнішній вигляд кожного сайту є унікальним, проте в усіх сайтів можна знайти спільні за функціональністю частини.
Структура веб-сайтів.
1.     Головна сторінка
2.     Меню сайту
3.     Гіперпосилання на інші сторінки або сайти

На будь-якому сайті першою відкривається головна сторінка.  У верхній частині головної сторінки зазвичай розташована так звана шапка, яку дублюють на інших сторінках сайту. Це роблять спеціально, адже ця частина відображається у вікні браузера пер­шою і відвідувач насамперед звертає увагу на неї.
Щоб забезпечити швидкий перехід до основних тематичних роз­ділів сайту, створюють меню сайту — список гіперпосилань на його розділи. Горизонтальне меню зазвичай розташовують у шапці, іно­ді дублюючи його в нижній частині сторінки, а вертикальне — пере­важно в лівій частині сторінки, у місці, звідки відвідувач починає її переглядати. Меню є одним із найважливіших компонентів сайту, користувач постійно звертає на нього увагу, і тому вимоги до ньо­го високі. Меню має бути зручним, помітним і зрозумілим, інакше користувач не знатиме, як перейти до потрібного розділу, і покине сайт. Пункти меню мають бути чітко відділені один від одного.
Гіперпосилання, розміщені в тексті чи у вигляді графічних об'єктів, дозволяють переходити на різні сторінки сайту або навіть на інші сайти. На сайтах із дуже великим обсягом інформації є сто­рінки третього рівня, а якщо необхідно — то й четвертого, п'ятого тощо.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Практическая работа №3 Inkscape

Векторная графика