Інформаційні процеси

ТЕМА. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ
Цілі: навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси; розвивальна: формувати вміння узагальнювати;виховна: виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну куль-туру учнів.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки «Інформаційне лото», схема «Інформаційні процеси», «Способи передавання інформації».
ХІД УРОКУ
 II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Інформаційне лото Учитель роздає розрізані картки. Складіть речення з двох частин картки.
Тестування «Якою повинна бути інформація» (перевірка знання властивостей інформації!)
Поставте позначку навпроти відповідної властивості інформації.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Пояснення вчителя або самостійна робота учнів з джерелом інформації
— Поясніть, як ви розумієте поняття «інформатика».
Інформатика нерозривно пов’язана з інформаційними процесами, бо вивчає їх. Зверніть увагу на означення поняття «інфор­матика». У ньому ви побачите основні інформаційні процеси, які
й вивчає інформатика.
Інформаційні процесиобмін відомостями між людьми, люди­ною та пристроєм, пристроєм та пристроєм, обмін сигналами між живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.
Перелічимо інформаційні процеси, побудувавши в зошитах схе­му «Інформаційні процеси».
Передавання інформації
Інформація передається через канали зв’язку від джерела до споживача (одержувача).
За канали зв’язку можуть правити комп’ютерні мережі (локаль­ні, інтернет), засоби телекомунікації (телефонні лінії, радіотелефо­ни, мобільний зв’язок), а також зовнішні накопичувачі інформації.
Розглянемо це схематично та на прикладі.
— Як ви вважаєте, що ще може бути джерелом інформації, а що споживачем? (Відповіді учнів.)
Учитель схематично на дошці проводить узагальнення відпо­відей учнів.
— Розглянемо способи передавання інформації за допомогою схеми та прикладів.
Від людини до людини
Від людини до пристрою
 Від пристрою до людини
Від пристрою до пристрою


Для інформації важлива форма її подання. Звичніше виражати інформацію природною мовою спілкування. Одна й та сама інформа­ція може мати різні форми, наприклад відомості про погоду можуть бути висловлені російською або українською мовою, надруковані в газеті чи передані по радіо.

IV. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. Як ви розумієте поняття «інформаційні процеси»?
2. Які ви знаєте інформаційні процеси?
3. Які є способи передавання інформації?
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 1)
V. ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ
Робота за підручником
Створити таблицю в зошиті:

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
Рефлексія
Наприклад, учням пропонують закінчити речення: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хо­тілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись...».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Практическая работа №3 Inkscape

Векторная графика